zondag 16 januari 2011

week 3

Week 3 heeft zich ook al aangemeld.
En wat staat er deze week allemaal op het menu?
zaterdag 15/01: spek met eieren, ja, zaterdag maken we het ons soms wel makkelijk, maar daarom niet minder lekker.
zondag 16/01: Tandoori kip, een Indisch recept dat ik ooit, vele jaren geleden vond in Flair.  Dit recept werd hier al enkele keren gesmaakt, vooral nadat we een paar jaar geleden in IndiĆ« zijn geweest.  Meestal wordt er nog een bijgerechtje bij voorzien, maar ik ben vergeten daarvoor de ingrediĆ«nten te kopen, dus dat zal voor de volgende keer zijn. 
Dus, als het allemaal iets uitgebreider mag zijn …
Een kleine kanttekening, als je currypasta koopt, er is mild en er is hot, kwestie van smaak, toch een beetje opletten, want ik heb ooit een hot versie gekocht (niet het merk dat ik gewoonlijk koop), en die was wel heel erg hot, zelfs een beetje te ...
kleine update: voorzie zeker de komkommer raita, de kip is wel lekker, net niet te pikant, maar een ietsiepietsie te droog
maandag 17/01: normaal mijn vrije dag, maar wegens het volgen van een opleiding is die vrije dag verzet naar woensdag, dus vandaag iets dat snel klaar is: vol-au-vent (de lui-wijven versie) met rauwkost en aardappelen.
Ja, ik weet het, twee maal kip na elkaar, maar het is wel een totaal andere bereidingswijze, dus het kan.
dinsdag 18/01: rode kool met worst en aardappelen, dit hoeft geen verdere commentaar…poepsimpel, maar toch ook lekker
woensdag 19/01: vandaag ben ik dan thuis en mag het een ietsje meer zijn, oosterse zalmfilet met een groenten mengeling en aardappelen of rijst
donderdag 20/01: spinazie met varkenslapje en aardappelen, ook hier commentaar overbodig...
vrijdag 21/01: vandaag ben ik ook (weer) een dagje met vakantie ;-), chili con carne, sinds ik dit receptje een tijdje geleden van een vriendin kreeg, staat dit toch wel regelmatig op het menu.  't Is ook makkelijk als de kinderen eens blijven eten, alles kan op voorhand klaargemaakt worden.  Als borrelhapje eten we dan wat tortillachips en bijhorende saus, en soms ook wat toastjes met guacamole (hiervoor vind je vele receptjes op tinternet).  Natuurlijk met 'Corona met een stukje limoen' of een Desperado
en dan is het weer zaterdag, maar da's voor volgende keer…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten