zondag 27 maart 2011

week 13 (in 't center van 't land)

Ik moet dringend nog wat vakantiedagen opnemen, dus... ben ik weer enkele dagen thuis.
Maar ne menu moet er zijn, vakantie of niet, eten moeten we toch...

*zaterdag 26/03: alleen thuis, heb ik de diepvriezer afgeschuimd op zoek naar iets eetbaars, en ik heb een potje gyros gevonden, met groenten en al bij, gewoon op te warmen, daar een beetje Griekse 'vogeltongetjes' bij gekookt,  snel klaar en toch wel lekker.
* zondag 27/03: deze middag quiche, met witloof, spekblokjes, kerstomaatjes (voor wat kleur hé) en hierop geraspte cheddarkaas, volgens een recept van dagelijkse kost.  In de namiddag gaan we naar een verjaardagsfeestje van een tante die 90 wordt, het wordt een rustig feestje met een broodjes- en dessertbuffet.
* maandag 28/03: vandaag is mijn verjaardag, en dat gaan we een heel klein beetje vieren, in de voormiddag staat een saunabezoek op het programma, daarvoor werd een 'bon' gekocht via Groupon, in deze prijs is een uitgebreid ontbijtbuffet inbegrepen, ben benieuwd.  's Avonds gaan we naar de film, in Utopolis, Mechelen, in de VIP zaal.  Lijkt me leuk, ontvangst met een paar hapjes en een glaasje bubbels, en dan knus met z'n tweetjes (samen met nog anderen natuurlijk) naar de film kijken, The King's speech.
*dinsdag 29/03: weer een heel normale dag, met schorseneren en worst op het menu.
*woensdag 30/03: ik ga vandaag een stapke in de wereld zetten, ik ga rond de middag naar Antwerpen, mijn dochterken stopt wat vroeger met werken zodat we samen een beetje kunnen 'winkelen' of toch vooral 'windowshoppen'.  In de late namiddag gaan we een pastake eten en dan weer naar huis.  Voor Yves wordt het (weeral ne keer) iets van restjes... O:-) .
*donderdag 31/03: voor vandaag weet ik het nog niet zo goed, misschien wortelstoemp, ofwel coq-au-vin, ofwel ... voor 't moment hiervoor geen inspiratie.
*vrijdag 01/04: ook voor vandaag moet ik nog improviseren want het zal voor mij alleen zijn, Yves moet tegen de middag in 't ziekenhuis zijn en wordt ergens in de namiddag geopereerd aan de schouder...Ik hoop dat hiermee al de schouderproblemen opgelost geraken, want het duurt nu al geruime tijd dat hij hier toch wel heel veel last en pijn van heeft. 
En zo is de week weer rond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten