zaterdag 7 januari 2012

nog even iets over een kedoowtje

Even een kleine update, mijn dochterke en schoonzoon toeren momenteel ergens in Afrika rond in hun deux-chevautje. Ze zijn vertrokken eind september en komen terug??? Als hun geld op is, als de auto op is of als zij op 'zijn'. Hoelang dit zal duren weten we niet, maar zij hopen in elk geval minstens één jaar weg te blijven. Ik zou ze natuurlijk vroeger terug hier in België willen, maar als zij dit willen doen en ze zijn gelukkig met wat ze doen dan ben ik ook gelukkig natuurlijk. Op min of meer regelmatige basis krijg ik berichtjes via facebook, via mail, via telefoon en af en toe skypen we ook, zo ook gisteren. En dan is mijn moederhart weer gerustgesteld en kan ik weer een tijdje verder ;-).

Rond Kerstmis hebben ze bezoek gekregen van een vriend, die ging zo efkes voor een weekje op en neer naar Benin. Leentje had dit natuurlijk laten weten en ze had gezegd dat we dan wel een 'kedoowtje' konden meegeven. Nu had ik een tijdje geleden stof besteld dat bedrukt is met tekeningen van het bewuste/beruchte autootje, ik was toen van plan om een laptophoes te maken, maar het stof werd te laat geleverd, dus geen hoes... Maar met het vooruitzicht van een kadootje mee te geven, kon ik dan toch eindelijk iets fabriceren met het stofje. Het werd een rugzakje, een beetje op de wijze zoals dit zonnebrilzakje. Ik voorzag dan ook nog een paar andere verrassingen en hop, daar ging het kadootje richting Cotonou. De andere presentjes waren een doos Nivea, Leentje doet elke dag een likje uit de blauwe doos op haar neus, dus dacht ik dat een nieuwe doos zeker wel welkom zou zijn. Naast de Nivea ook twee flacons doucheschuim, van Yves Rocher, monoi, kokosnootachtig. Jaren geleden op een vakantie in Zwitserland had ik dat ook mee, en sindsdien, elke keer als we die geur tegenkwamen, moeten we aan die vakantie denken.  Ik had er ook nog een Labello-achtige lippenstift bijgedaan, want dit is iets wat Leentje ook heel vaak opdiept uit haar tas, dus dat mocht toch niet ontbreken in het kadootje. Als versiering, omdat het toch Kerstmis was en winter ;-), had ik nog snel een paar sneeuwmannetjes genaaid. Nog een kaartje erbij, inpakken en het kadootje kon dan wegwezen naar Benin. En daar werd het dan ook prompt op kerstdag afgeleverd, van een goeie timing gesproken...

1 opmerking:

  1. mamie, ik doe nivea onder mijn ogen en op mijn toekomstige kraaienpootjes tegen het verimpelen. niet op mijn neus want dan krijg ik puisten :-)
    de monoi is al bijna op! bus 1 toch. en de nivea wordt rijkelijk gesmeerd :-)
    allemaaaaaaaaaaaaal leuke kedooowtjes!xxx

    BeantwoordenVerwijderen