zaterdag 12 februari 2011

week 7

We gaan de week weer makkelijk beginnen:
*zaterdag 12/02 wordt er hier niet gekookt want we gaan vanavond elders eten ;-)
*zondag 13/02: ik probeer de 'één keer per week vis' regel (zoals Anne het omschrijft) ook te blijven toepassen (al lukt dat niet altijd) maar vandaag dus wel, het zal worden: zalm met rode ratatouille, een receptje dat ik hier vond en dat er wel lekker uitziet.  Heb ik al eens gezegd dat ik graag paprika en kerstomaatjes eet ???  ;-)
*maandag 14/02: ik weet het, het is valentijn, maar daarvoor zijn we zaterdag al gaan eten, dus vandaag geen specialleke, alhoewel, 'zomerse' kip met tomaat en mozzarella, ook hier gevonden.  Misschien moet je dit op een pré-zomers terrasje eten, en niet aan de keukentafel met hard/wit tl-licht???    Weet je wat, ik doe het licht uit en zal er wat kaarskes bijzetten dan is dat probleem ook opgelost.
*dinsdag 15/02: vol-au-vent, nog eens, zelf gemaakt zoveel lekkerder dan diepvries gekocht, en niet eens echt veel werk aan
*woensdag 16/02: gewone boerenkost, spruiten met spekjes en aardappelen en worst of iets dergelijks
*donderdag 17/02: worteltjes met Boursin cuisine en spiering of zoiets en natuurlijk gewone patatjes.  Niks speciaals, maar toch wel lekker (alleen niet zo lijnvriendelijk...)
*vrijdag 18/02: omdat de man des huizes nog niet zeker weet of hij gaat thuis zijn om te eten, voorzien we maar weer spaghetti.  Niet origineel, maar een traditie die hier al heel wat jaren standhoudt

En dan zijn we weer bij zaterdag en ik denk dat het dan ne keer quiche of pizza zal worden, maar dat is voor volgende bijdrage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten