zondag 10 juli 2011

week 28 in 't center van 't land

wat schaft de pot deze week?
*zaterdag 09 juli: vrijdagavond zijn we naar Beleuvenissen geweest en daar iets gaan eten dus de macaroni voorzien voor vrijdag werd vandaag klaargemaakt.  Het recept kwam van Jeroen Meus, niet dat ik voordien niet wist hoe macaroni te maken, maar een kleine variatie kan nooit kwaad, alhoewel ik nog altijd een beetje moet wennen aan de gekookte eieren die in de saus gekieperd worden.
*zondag 10 juli: kip uit de oven met een kaaskorstje, kaas zal zero lactose worden want mijn dochterken komt eten en zij heeft een lactose intollerantie, dus aangepaste melk.
*maandag 11 juli: belangrijke en beetje stressy dag voor mijnen hubbie...hij houdt wel eens van gehaktbrood, dus tegen dat hij thuiskomt, zal dit in de oven zitten.
*dinsdag 12 juli: vandaag 'visdag', dus vis met patatjes met tomaat en ajuin, ik vind het recept nergens terug, maar dat zal wel niet zo'n groot probleem zijn, de patatjes samen met de tomaten en ajuin in de oven, en de vis oftewel bij in de ovenschotel, oftewel apart gebakken in de pan.
*woensdag 13 juli: ik reken erop dat er overschot zal zijn van het gehaktbrood, dat eten we dan vandaag, want woensdag kom ik gewoonlijk maar rond 18u45 thuis, dan staat er best iets op het menu dat niet te veel tijd in de keuken vraagt, hier bloemkool bij en we zijn zeker snel aan 't eten.
*donderdag 14 juli: ik weet niet welk weer voorzien wordt, maar er zijn hier nog schorseneren, dit samen met een blinde vink of een hamburger, zou moeten lukken.
*vrijdag 15 juli: naar goeie gewoonte pasta, spaghetti of iets dergelijks, dat zien we wel.

Volgende week een eerste vakantieweek, ik kijk er al naar uit.  Mijn dochterken en ik gaan dan gebruik maken van het ticket dat we 'kregen' van de NMBS, een dag reizen, door heel België, in eerste klas...Eerst staat Luik op het programma en als het ons daar niet meevalt reizen we door naar Hasselt, een beetje windowshoppen, met de nadruk op 'window'.  En ik moet zeggen, ik vind het Franse woord hiervoor eigenlijk wel meer tot de verbeelding spreken...zeg nu zelf: lèche-vitrine...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten