vrijdag 22 juli 2011

week 29

De week is alweer bijna gepasseerd, ik doe nog snel een poging om de menu hier te 'publiceren'.

*zaterdag 16 juli: het werden ballekes met appelspijs en puree (appepijs zeiden de kindjes hier vroeger...), buiten het klaarmaken van het gehakt en het rollen van de frikadellen is hier geen werk aan.  De appelspijs kwam uit ne pot (mijn mama zou dit echt niet goedkeuren...)
*zondag 17 juli: mosselen met frietjes, lekker en ook snel klaar
*maandag 18 juli: rode kool met worst, winterkost, maar als je buiten kijkt ziet het er echt niet uit als zijnde 'zomer'...
*dinsdag 19 juli: hamburger met worteltjes in boursinsaus, ook weer snel klaar en toch lekker.  Deze middag wou ik met de overschot van de mosselen een 'mouclade' maken, dit hadden we gezien in 'Masterchef', 't was niet slecht, maar ik denk toch dat ik ergens een paar schoonheidsfoutjes heb gemaakt, 't zag er in elk geval anders uit dan hetgeen de koks in Masterchef lieten zien. Maar ja, ik ben gene chefkok hé.
*woensdag 20 juli: vandaag hebben mijn dochterken en ik ons 'cadeaubiljet' van de NMBS opgesoupeerd, we zijn naar Luik geweest; eerst het shoppingcenter daar Belle Ile en daarna nog even doorgespoord naar Hasselt, dus werd er onderweg iets gegeten en Yves heeft wel ergens een 'restje' opgediept ;-).
*donderdag 21 juli: op familiebezoek, ik heb een tante die in Malmedy woont, ze is 93, niet zo heel goed meer te been, alhoewel ze toch met ons meegewandeld is van de 'home' waar ze verblijft tot aan het restaurant waar we zijn gaan eten. In haar hoofd is ook nog alles oké, en voor iemand die zo ongeveer heel haar leven aan de andere kant van de taalgrens heeft geleefd en gewoond, en toch alles in 't Frans heeft gehad, spreekt ze nog verbazend goed Vlaams. Zo vaak heeft ze daar geen kans meer toe, vroeger belde ze één keer per week met mijn mama en dan kon ze zich nog eens uitleven in 't Vlaams, maar sinds mijn mama er niet meer is moet ze wachten tot er nog eens een nichtje uit 'Vlaanderen' op bezoek komt. En toppunt is dan nog dat ze tegen iedereen zegt dat ze een 'Vlaamse' is...want je moedertaal die verleer je nooit ofte nooit... (haar woorden).
*vrijdag 22 juli: dagje uit, eten??? ofwel ergens onderweg ofwel vanavond thuis, er staat nog chili con carne in de diepvriezer, pasta is er altijd wel in de keukenkast te vinden, dat komt dan wel goed.

En hierbij zit mijn weekje vakantie erop, volgende week weer werken, volgende week weer een andere menu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten