zaterdag 30 juli 2011

week 31 in 't center van 't land

Amaai, nog maar zaterdagmiddag en hier is de weekmenu al...als dat maar goedkomt...;-)
allée, vooruit dan maar

*zaterdag 30 juli (vandaag dus): de kipreepjes Hawai van vorige week die wegens andere kost, niet klaargemaakt werden, hebben de eer om vandaag de menu te vervoegen.
*zondag 31 juli: zalm met rode ratatouille, hier gevonden (werd ook al eens klaargemaakt). Daarmee is één-keer-per-week-vis ingevuld.
*maandag 01 augustus: een nieuwe maand, vakantiemaand (voor sommigen toch), vandaag begint mijnen 'hubbie' aan een nieuw werk-hoofdstuk in zijn carrière.
Ik ben maandag thuis, dus hebben mijn kinderen besloten dat dit een uitgelezen dag is om te komen eten.  Mosselen zullen het worden (voor de mosselliefhebbers) en voor die éne niet-mosseleter dacht ik vol-au-vent te maken, hij zal dat wel lekker vinden, hij houdt van vlees en liefst veel vlees ;-)...frietjes hierbij, passen eigenlijk niet in het eeuwige dieet, maar brood bij mosselen vind ik niet kunnen en gewoon patatten...ook niet.
*dinsdag 02 augustus: 'k zal zien welk weer het wordt, maar ik heb wel ne keer zin in rookworst met boontjes.
*woensdag 03 augustus: ik ga met een paar vriendinnen naar Ladies@the movies en ik weet niet of ik op tijd ga thuis zijn van 't werk om uitgebreid te koken, wat we eten zal dan van de beschikbare tijd afhangen.
*donderdag 04 augustus: gevulde paprika's met couscous of met rijst
*vrijdag 05 augustus: voilà, de laatste werkdag van de week, pastadag met spaghetti of macaroni of iets dergelijks.

En zo zit de week er weer op. Ik ben blij dat er weer voor elke dag iets voorzien is, en zoals al vaak gezegd, 't is niet omdat dit hier nu geschreven staat, dat dit ook zo, op de letter gevolgd wordt. Dit is niet altijd het geval, maar het is wel gemakkelijk weten dat er toch 'eten en zo' in de koelkast en/of diepvriezer zit voor de week die komt.

1 opmerking:

  1. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat woensdag 'restjesdag' zal worden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen